Pomiń łącza nawigacjiStrona główna > Słownik interactive > Nieuczciwe kliknięcia (ang. click fraud)

Nieuczciwe kliknięcia (ang. click fraud) - 7point 2009-08-07 12:15:33

Nieuczciwe kliknięcia  (ang. click fraud) - proceder występujący w internetowej reklamie typu pay per click (opłata za kliknięcie). Nieuczciwe kliknięcia w reklamę generowane są przez osobę, skrypt lub program w celu podniesienia kosztów reklamy. Głównymi beneficjentami takiego działania są sieci reklamowe, co budzi wiele kontrowersji i sporów.

W niektórych krajach, na przykład w Stanach Zjednoczonych czy w Wielkiej Brytanii proceder ten jest traktowany jako poważne przestępstwo. W kilku przypadkach, działania związane z procederem fałszywych kliknięć zakończyły się aresztowaniami pod zarzutem działania na szkodę konkurencji.

Źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Click_fraud


Wyszukiwarka


Tomasz Karwatka

Tomasz Karwatka

Optymalizacja sklepu

Informacje o nowościach

Nowe publikacje, case study i raporty.



Partnerzy:

  • Ideacto
  • helion.pl
  • 7point
  • cary
  • biznes 2.0