Pomiń łącza nawigacjiStrona główna > Słownik interactive > Marketing wirusowy

Marketing wirusowy - 7point 2009-08-07 12:02:10

Marketing wirusowy (ang. Viral marketing) lub reklama wirusowa polega na wykorzystaniu istniejących sieci społecznych do budowania świadomości marki lub osiągania innych celów marketingowych (np. sprzedaż). Proces odbywa się na zasadzie wirusowego powielania przekazu, podobnie jak ma to miejsce w przypadku  rozprzestrzeniania się wirusów biologicznych czy komputerowych.   Informacja może być przekazywana ustnie lub rozpowszechniana w sieci. 

Marketing wirusowy ma na celu ułatwianie i zachęcanie konsumentów do dobrowolnego rozsyłania treści marketingowej. Kampanie wirusowe mogą przyjmować formę filmików, gier interaktywnych, gier reklamowych(advergame), ebooków, tzw. brandable software, zdjęć czy smsów.

Istnieje przekonanie, że konsument dzieli się wiedzą na temat produktu lub usługi, która mu się spodobała  przeciętnie z trzema osobami, natomiast nawet z jedenastoma o produkcie lub usłudze, z której był niezadowolony. Marketing wirusowy działa w oparciu o właśnie tego typu zachowania. 

Warunkiem udanej kampanii wirusowej jest określenie użytkowników o wysokim  potencjale społeczności sieciowej (SNP) oraz stworzenie przekazu wirusowego, który trafi do tej grupy użytkowników i  będzie przekazywany dalej. 

Termin marketing wirusowy jest czasem używany w negatywnym znaczeniu dla określenia marketingu utajonego, polegającego na stosowaniu różnych typów tzw. astroturfingu (zarówno w sieci jak i poza nią, mającego na celu wywołanie wrażenia spontanicznego entuzjazmu.

Źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Viral_marketing

 

 


Wyszukiwarka


Tomasz Karwatka

Tomasz Karwatka

Optymalizacja sklepu

Informacje o nowościach

Nowe publikacje, case study i raporty.



Partnerzy:

  • Ideacto
  • helion.pl
  • 7point
  • cary
  • biznes 2.0