Pomiń łącza nawigacjiStrona główna > Słownik interactive > Marketing bezpośredniej odpowiedzi (reakcji)

Marketing bezpośredniej odpowiedzi (reakcji) - 7point 2009-08-07 11:49:28

Marketing bezpośredniej odpowiedzi (reakcji) – (ang. Direct response marketing) to forma marketingu polegająca na zabieganiu o bezpośrednią, wymierną i ściśle określoną reakcję konsumenta. Reakcja zachodzi bezpośrednio i polega na kontakcie klienta z reklamodawcą. Forma ta różni się od marketingu bezpośredniego, w którym to sprzedawca kontaktuje się z potencjalnym klientem.

W odróżnieniu od marketingu bezpośredniego (np. telemarketingu), w którym pominięty jest przekaz medialny, w przypadku marketingu bezpośredniej odpowiedzi, sprzedawcy korzystając z mediów zachęcają klienta do bezpośredniego kontaktu (np. kontaktu telefonicznego). Stąd nazwa marketing bezpośredniej odpowiedzi  – klient bezpośrednio odpowiada na przekaz sprzedawcy (w odróżnieniu od  marketingu bezpośredniego, w którym klient nie ma możliwości natychmiastowej reakcj)i.

Podobnie jak w przypadku marketingu bezpośredniego, w marketingu bezpośredniej reakcji chodzi o wywołanie działania. W tym typie marketingu istnieje możliwość śledzenia i mierzenia rezultatów. Im bardziej konkurencyjna jest strategia przyjęta w kampanii, tym efekty takiej kampanii są lepsze.

Źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-response_marketing

 


Wyszukiwarka


Tomasz Karwatka

Tomasz Karwatka

Optymalizacja sklepu

Informacje o nowościach

Nowe publikacje, case study i raporty.



Partnerzy:

  • Ideacto
  • helion.pl
  • 7point
  • cary
  • biznes 2.0