Pomiń łącza nawigacjiStrona główna > Słownik interactive > Marketing bezpośredni

Marketing bezpośredni - 7point 2009-08-07 11:44:24

Marketing bezpośredni (ang. direct marketing) jest typem marketingu wyróżniającym się dwoma cechami: po pierwsze marketing bezpośredni to działania polegające na skierowaniu przekazu bezpośrednio do konsumenta, bez angażowania mediów masowych. Komunikacja z klientem lub firmą ma charakter komercyjny (poczta, e-mail, telemarketing kierowane bezpośrednio do konsumenta) i zwykle następuje z inicjatywy sprzedającego.  Po drugie dla marketingu bezpośredniego istotne jest, by dokonane przez klientów zakupy można było przypisać konkretnemu wezwaniu klienta do działania (call-to-action np. „zadzwoń po nr” lub „odeślij kupon”). W metodzie tej, bez względu na sposób przekazu, istotny jest aspekt mierzalności pozytywnych odpowiedzi konsumenta (nazywanych po prostu „odpowiedziami”).

Jeśli poprzez reklamę do potencjalnego klienta kierowana jest  prośba o podjęcie akcji, np. wykonanie bezpłatnego telefonu lub odwiedzenie strony internetowej, a klient podejmie oczekiwaną akcję, wówczas można mówić o tzw. reklamie bezpośredniej odpowiedzi.

Źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Direct_marketing


Wyszukiwarka


Tomasz Karwatka

Tomasz Karwatka

Optymalizacja sklepu

Informacje o nowościach

Nowe publikacje, case study i raporty.



Partnerzy:

  • Ideacto
  • helion.pl
  • 7point
  • cary
  • biznes 2.0