Pomiń łącza nawigacjiStrona główna > Słownik interactive > Informacja prasowa

Informacja prasowa - 7point 2009-08-07 11:27:43

 

Informacja prasowa, komunikat medialny, komunikat prasowy lub oświadczenie prasowe jest pisemnym lub zarejestrowanym w inny sposób przekazem skierowanym do ludzi mediów, zawierającym informacje lub newsy. Informacje takie trafiają do redaktorów gazet, magazynów, rozgłośni radiowych, stacji i sieci telewizyjnych.  Informacje prasowe przekazywane są za pomocą poczty, faksu lub drogą elektroniczną. Rozsyłaniem i tworzeniem informacji prasowych w imieniu swoich klientów zajmują się również profesjonalne firmy.

Posługiwanie się informacją prasową jest powszechną praktyką w działaniach public relations. Specjaliści od public relations chcą w ten sposób zwrócić uwagę mediów na swoich klientów oraz nadać rozgłos ich produktom lub działaniom.  Informacja prasowa zawiera podstawowe dane, które  służą dziennikarzowi do stworzenia artykułu.  Informacja prasowa może dotyczyć szeregu tematów, takich jak: planowane imprezy i wydarzenia, kampanie, przyznanie nagród i odznaczeń, osiągnięcia, newsy o produktach i usługach, wyprzedaże itp. Często informacje tego typu stanowią podstawę obszernych artykułów lub zapowiedzi konferencji prasowych, nadchodzących wydarzeń lub zmian w korporacjach.

Informacja prasowa jest czymś w rodzaju krótkiego artykułu, przesyłanego do różnych typów mediów. Jego celem jest zainteresowanie mediów tematem na tyle, by artykuł o promowanej firmie  lub produkcie został opublikowany. Osoby, które decydują o zamieszczaniu artykułów w danym medium zainteresowane są tematami, które przyciągną uwagę czytelników, widzów czy słuchaczy.  Dobra informacja prasowa powinna być zatem tak skonstruowana ,by zainteresować szerokie grono odbiorców.  Informacja prasowa powinna zawierać przede wszystkim najistotniejsze informacje, które posłużą do stworzenia interesującego artykułu, stąd w tego typu artykule nie można pozwolić sobie na  wymienianie wszystkich zalet firmy czy produktu.

Informacja prasowa różni się nieco od tradycyjnego artykułu, który jest zbiorem faktów opracowanych przez dziennikarza i opublikowanym w mediach. Informacja prasowa wysyłana jest do dziennikarzy by zachęcić ich do stworzenia artykułu na dany temat. To tekst  zorientowany głównie na cele autora, zwykle mający charakter formalnego oświadczenia lub relacji z jakiegoś wydarzenia. Notatki prasowe przygotowywane i wydawane są z myślą o umieszczeniu w gazecie lub innym typie mediów, tak by trafiły do wiadomości publicznej.

Źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/News_release


Wyszukiwarka


Tomasz Karwatka

Tomasz Karwatka

Optymalizacja sklepu

Informacje o nowościach

Nowe publikacje, case study i raporty.



Partnerzy:

  • Ideacto
  • helion.pl
  • 7point
  • cary
  • biznes 2.0