Pomiń łącza nawigacjiStrona główna > Słownik interactive > Geo targeting (kierowanie treści dostosowanej względem lokalizacji internauty).

Geo targeting (kierowanie treści dostosowanej względem lokalizacji internauty). - 7point 2009-08-07 10:12:49

Geo targeting (kierowanie treści dostosowanej względem lokalizacji internauty). To pojęcie z zakresu geomarketingu i marketingu internetowego. To metoda polegająca na ustaleniu lokalizacji internauty, w celu dostarczenia mu określonej treści strony internetowej, dostosowanej do miejsca, w którym się znajduje. (państwo, region, miasto, kod pocztowy itp.). Lokalizacja ustalana jest najczęściej na podstawie adresu IP komputera internauty.

Dzięki geo targetingowi użytkownik ma możliwość wybrania treści serwisu. Za przykład może tu posłużyć serwis FedEx.com, w którym internauta wskazuje kraj pochodzenia i w rezultacie otrzymuje odpowiednią treść serwisu dostosowaną do jego lokalizacji. Istnieje również mechanizm, dzięki któremu proces ten odbywa się automatycznie.

Źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Geo_targeting

Tagi


Wyszukiwarka


Tomasz Karwatka

Tomasz Karwatka

Optymalizacja sklepu

Informacje o nowościach

Nowe publikacje, case study i raporty.



Partnerzy:

  • Ideacto
  • helion.pl
  • 7point
  • cary
  • biznes 2.0