Pomiń łącza nawigacjiStrona główna > Słownik interactive > Banner lub reklama bannerowa

Banner lub reklama bannerowa - 7point 2009-08-07 10:04:23

Banner lub reklama bannerowa to forma reklamy internetowej zamieszczanej na stronach internetowych. Jej celem jest przelinkowanie do danej strony internetowej jak największej grupy odbiorców reklamy. Reklama bannerowa to najczęściej obrazek (w formacie GIF, JPEG, PNG), program JavaScript lub element wykonany w jednej z technologii: Silverlight, Java, Shockwave lub Flash. Najczęściej, dla zwiększenia widoczności, reklamy tego typu prezentowane są w formie dźwiękowej, animacji lub wideo. Zamieszczone reklamy mają zwykle duże proporcje (np. są wysokie i wąskie lub szerokie i niskie) i kształtem przypominają transparent, stąd nazwa banner (ang. transparent, sztandar). Bannery umieszczane są zazwyczaj na stronach cieszących się dużym zainteresowaniem np. przy artykułach prasowych lub przy okazji opinii i komentarzy.

Banner wyświetlany jest w chwili gdy strona internetowa, na której mieści się banner, zostaje załadowana przez przeglądarkę, czyli w momencie kiedy wykonywana jest „odsłona.” Gdy internauta klika w banner, zostaje przeniesiony na stronę internetową reklamowaną przez banner. Ten proces nazywany jest „click through.”

Bardzo często reklamy banerowe wyświetlane są przez serwery reklamowe.

Bannery pełnią taką samą rolę jak tradycyjne reklamy, których celem jest poinformowanie klienta o produkcie lub usłudze oraz przedstawienie mu korzyści płynących z zakupu. To co odróżnia reklamy banerowe od tradycyjnych to fakt, że rezultaty kampanii w Internecie można monitorować w czasie rzeczywistym, ponadto kampania taka może być bezpośrednio kierowana do grupy docelowej.

Minusem tego typu reklam jest fakt, że dla wielu internatów są one uciążliwe ponieważ dekoncentrują uwagę oraz stanowią obciążeniem dla łącza. (Oczywiście przyciąganie uwagi oraz swego rodzaju drażnienie odbiorcy reklamą jest efektem zamierzonym przez twórcę reklamy – bez takiego zabiegu osiąganie zysków nie byłoby możliwe). Nowsze wersje przeglądarek posiadają opcję blokowania wyskakujących reklam lub obrazków. Innym sposobem na uniknięcie wyświetlania bannerów jest stosowanie serwerów Proxy, takich jak Privoxy.

Źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Banner_ads


Wyszukiwarka


Tomasz Karwatka

Tomasz Karwatka

Optymalizacja sklepu

Informacje o nowościach

Nowe publikacje, case study i raporty.



Partnerzy:

  • Ideacto
  • helion.pl
  • 7point
  • cary
  • biznes 2.0