Pomiń łącza nawigacjiStrona główna > Kurs Usability > Reklama internetowa > Landing pages

Landing pages - tomik99 2009-07-24 16:32:58

Jako że coraz trudniej zmusić użytkowników do kliknięcia, coraz więcej osób zastanawia się, co dzieje się już po kliku.

Stara zasada mówi, że odnośniki reklamowe powinny prowadzić na konkretne podstrony serwisu. Aż 20 – 30% użytkowników wciska Wstecz, gdy po kliknięciu bannerka dostaje stronę główną. Nie powinno Cię zatem dziwić, że coraz częściej tworzy się specjalne landing pages, czyli strony stworzone z myślą o konkretnej kampanii.

Oczywiście najważniejszy jest cel kampanii i to jemu w pełni podporządkować należy landing page. Celem może być np. uczestnictwo w konkursie, prenumerata newslettera czy kupno produktu. Skoro podporządkowujemy landing page celowi kampanii, to możemy wręcz zaprojektować dedykowaną dla landing page nawigację. Powinna ona być naprawdę prosta — nie powinna tworzyć zbyt wielu możliwości, powinna kierować użytkowników tam, gdzie chcemy, by poszli.

Jako że klikając w banner, użytkownik spodziewa się kontynuowania akcji, to strona docelowa powinna być utrzymana w podobnej kolorystyce, a jej zawartość powinna odpowiadać komunikatowi z reklamy. Każdy dodatkowy komunikat stwarza ryzyko, iż użytkownik nie poczuje, że strona, na którą trafił, kontynuuje proces.

Ideą landing page powinno być call to action — już na pierwszej stronie daj do zrozumienia, że można błyskawicznie zrealizować cel. Jeśli wymagać to będzie od użytkownika większego wysiłku (np. wypełnienie formularza zakładania konta), informuj, ile czasu zajmie to użytkownikowi i ile kroków musi wykonać. Można tutaj stosować wszystkie taktyki zapobiegające porzuceniu koszyka w sklepie internetowym.

Klasyczne sposoby na ulepszenie landing page to:

  • prezenty — czy możesz dać coś użytkownikowi?
  • używanie „PS”, czyli mniej formalnego komunikatu pod głównym komunikatem, każdy czyta PS — warto to wykorzystać, jeśli tylko możesz;
  • gwarancje oraz każdy inny element szybko budujący zaufanie — utrata zaufania może spowolnić lub przerwać proces;
  • call to action — hasło sugerujące następny krok;
  • jeśli możesz, to personalizuj stronę (np. gdy przejście następuje z bannerka w newsletterze, możesz zwrócić się do użytkownika po imieniu).

I jeszcze dwie ostatnie rady dotyczące landing pages:

  • Te strony bezwzględnie muszą się szybko ładować.
  • Powinny być wyłączone ze struktury serwisu i nie powinny być indeksowane przez wyszukiwarki.

Zastosowanie w sklepie DomSwiatla.pl połączenia kampanii AdWords ze stronami landing page pozwoliło nam 15 razy lepiej wykorzystać budżet marketingowy. Stworzyliśmy automat, który generuje i optymalizuje kampanie reklamowe, zakładając jednocześnie dla wszystkich promowanych produktów strony landing page (zamiast kierować na strony produktów).

Tagi

  • Nie dodano jeszcze żadnych tagów

  • Wyszukiwarka


    Tomasz Karwatka

    Tomasz Karwatka

    Optymalizacja sklepu

    Informacje o nowościach

    Nowe publikacje, case study i raporty.



    Partnerzy:

    • Ideacto
    • helion.pl
    • 7point
    • cary
    • biznes 2.0