Pomiń łącza nawigacjiStrona główna > Kurs Usability > Najważniejsze wytyczne usability > Jacy są użytkownicy?

Jacy są użytkownicy? - tomik99 2009-07-24 16:32:00

Swego czasu Neostrada wprowadziła do internetu rzeszę nowych użytkowników. Wraz z nimi pojawiła się większa popularność serwisów rozrywkowych. Powstała nowa oferta. W 2007 roku taką rolę odegrał portal Nasza-Klasa.pl, przyciągając do sieci nowych użytkowników oraz pokazując mniej doświadczonym, że portale społecznościowe, fotogalerie i fora są także dla nich. To doskonała wiadomość dla projektantów interakcji.

Ciągle zwiększająca się liczba internautów to nowe grupy użytkowników, które trzeba poznać, a następnie przygotować interesującą dla nich ofertę.

Widoczny jest również trend polegający na profesjonalizacji obecnych już w sieci użytkowników. Internauci spędzają coraz więcej czasu online (12 godzin miesięcznie w 2003, 22 godziny miesięcznie w 2005) i są coraz bardziej aktywni — szybciej znajdują informacje (80 sekund na jedną odsłonę strony w 2003, 57 sekund w 2005).

Współpracując z większością liczących się instytucji finansowych, niejednokrotnie spotykamy się z dość zaskakującymi prośbami/pytaniami klientów tychże instytucji. Jednymi z najczęstszych są próby poznania salda na rachunku bankowym, zlecenia dokonania przelewu itp., owi klienci bowiem są głęboko przekonaniu, iż kontaktują się bezpośrednio z biurem obsługi banku. Oczywiście nie możemy zaspokoić podobnych potrzeb, co — mimo rzeczowej argumentacji — nierzadko nie znajduje zrozumienia po stronie pytających. Potwierdza to tylko znane już spostrzeżenie, iż internauci, poszukując szybkich informacji, dość szybko wykonują akcję, nie poświęcając wystarczająco wiele czasu na poznanie kontekstu, w jakim dane informacje się znajdują (zawsze przecież można kliknąć przycisk Cofnij).
Tomek Pudlis, Dyrektor handlowy, Money.pl 
 


Wyszukiwarka


Tomasz Karwatka

Tomasz Karwatka

Optymalizacja sklepu

Informacje o nowościach

Nowe publikacje, case study i raporty.



Partnerzy:

  • Ideacto
  • helion.pl
  • 7point
  • cary
  • biznes 2.0