Pomiń łącza nawigacjiStrona główna > Kurs Usability > Jakość serwisów WWW > Jakość serwisów WWW

Jakość serwisów WWW - tomik99 2009-07-24 16:33:12

Automatyzacja pomiaru jakości serwisu WWW ułatwia budowanie zaufania do serwisu oraz zmniejsza koszt opieki nad nim.

Utrzymanie wysokiej jakości serwisu WWW jest zadaniem istotnym ze względu na budowanie zaufania do serwisu oraz pozytywnego wizerunku marki. Jest też zadaniem trudnym, bo nawet średniej wielkości serwis korporacyjny może zawierać kilkadziesiąt podstron. Każdy bardziej rozbudowany serwis WWW jest narażony na długotrwałe występowanie na nim niezauważonych przez redakcję błędów. Zdarza się, że takie strony z błędami długie miesiące „straszą” odwiedzających serwis.

Nad większymi serwisami WWW jeszcze trudniej zapanować. Jak zatem zyskać pewność, że serwis działa poprawnie? Pomocne okazują się narzędzia do automatyzacji pomiarów jakości WWW. Potrafią one automatycznie mierzyć wiele parametrów serwisu, zdejmując ten obowiązek z właściciela serwisu.

Syndrom wybitej szyby dotyczy badań, które przeprowadzała nowojorska policja. Zastanawiano się, dlaczego nowe, piękne budynki mieszkalne — właściwie bez żadnego szczególnego powodu po kilku latach stawały się melinami zamieszkałymi przez lumpów i przestępców. Okazało się, że — statystycznie rzecz biorąc — zawsze zaczynało się od wybitej szyby, której nikt nie wymienił. Tak samo jest z oprogramowaniem. Mówi się, że oprogramowanie dąży do zwiększania swojej entropii — a jest to związane z ignorowaniem małych usterek. Po pewnym czasie twórcom coraz mniej zależy — bo wszędzie widzą masę niedociągnięć, których naprawa jest już zbyt droga. Dlatego nie powinno mieszkać się w domu z wybitą szybą.
Piotr Karwatka, Dyrektor Technologii, Divante.pl

Tagi

  • Nie dodano jeszcze żadnych tagów

  • Wyszukiwarka


    Tomasz Karwatka

    Tomasz Karwatka

    Optymalizacja sklepu

    Informacje o nowościach

    Nowe publikacje, case study i raporty.



    Partnerzy:

    • Ideacto
    • helion.pl
    • 7point
    • cary
    • biznes 2.0