Pomiń łącza nawigacjiStrona główna > Kurs Usability > Firmowy serwis WWW > Szybkość ładowania się stron

Szybkość ładowania się stron - tomik99 2009-07-24 16:32:47

Aby zapewnić użytkownikom przyjemność korzystania z serwisu, należy zwrócić także uwagę na prędkość ładowania się stron. Mimo że jest to aspekt czysto techniczny, nie możesz pozwolić sobie na odcinanie się od niego. Szybkość ładowania się stron ma wielki wpływ na płynność interakcji i ogólne zadowolenie klienta. Pamiętaj, że szybkie działanie systemu zachęca użytkownika do eksperymentowania i poznawania nowych obszarów serwisu.

10 sekund to maksymalny czas skupienia uwagi przez użytkownika. Powyżej tego czasu użytkownicy zaczynają się zajmować swoimi sprawami. Czas przejścia pomiędzy stronami nie powinno trwać dłużej. Optymalny czas to 0,1 – 1 sekunda, gdyż wtedy przepływ myśli nie zostaje przerwany.

Bardzo ważne jest, aby czas odpowiedzi był przewidywalny. Wtedy użytkownik może poczekać dłużej niż 10 sekund. Musi jednak widzieć postęp ładowania strony i umieć określić, ile jeszcze będzie musiał oczekiwać.

Dane o szybkość ładowania się strony znaleźć można w panelu Info przeglądarki Opera oraz w pasku narzędziowym Web Developer dla Firefox. Pasek narzędziowy dla Firefox pobierzesz z adresu: http://chrispederick.com/work/webdeveloper/.

Start Travelplanet.pl, 15 maja 2001, rozpoczynamy od szerokiej akcji marketingowej. Wtedy jeszcze kupowanie linków w Googlach to była fantastyka. Mailingi to była podstawa, od której trzeba było zacząć. Ruszamy z wysyłką do największych baz kont pocztowych na Onecie i Wirtualnej Polsce. Idziemy na całego i… strona przestaje się ładować. Nerwowa krzątanina, telefony do firmy, która tworzyła część informatyczną. Wszystko było OK, ale nie dla takiego ruchu. Jesteśmy odcięci przez ponad 24 godziny.
Dawid Sadulski, Internet Manager, Travelplanet.pl SA

Tagi

  • Nie dodano jeszcze żadnych tagów

  • Wyszukiwarka


    Tomasz Karwatka

    Tomasz Karwatka

    Optymalizacja sklepu

    Informacje o nowościach

    Nowe publikacje, case study i raporty.



    Partnerzy:

    • Ideacto
    • helion.pl
    • 7point
    • cary
    • biznes 2.0