Pomiń łącza nawigacjiStrona główna > Kurs Usability > e-commerce > Zaufanie do sklepu

Zaufanie do sklepu - tomik99 2009-07-24 16:32:19

Zaufanie do sklepu przekłada się wprost na konwersję. Koniecznie trzeba zadbać o dobre wrażenie, jakie wywrze na kliencie sklep. Z pewnością profesjonalna grafika buduje zaufanie do serwisu. Pod pojęciem „profesjonalna” rozumiem przede wszystkim dokładne, staranne wykonanie i wykończenie elementów, spójność i klarowność.

Mocno wbiła mi się w pamięć aukcja internetowa, na której bardzo dużymi literami napisano ostrzeżenie dla potencjalnego kupującego: „NIE ODPOWIADAM NA MAILE”. Ciekawe podejście, ale — prawdę mówiąc — wolę takie potraktowanie sprawy niż nieodpowiadanie bez ostrzeżenia. Zanim zacznie się rozmowa o użyteczności, analityce, marketingu internetowym, zarządzaniu treścią itd., warto przetestować, jak działa banalne wysłanie maila z zapytaniem. Paradoksalnie umiejętność poradzenia sobie z tym procesem bardzo często jest większym wyróżnikiem konkurencyjnym niż jakikolwiek inny parametr efektywności strony WWW.
Adam Kwaśniewski, Industry Head, Google Polska

Podczas zbierania wszelkich danych należy jasno napisać, jak zostaną one wykorzystane. Projektując bloczki subskrypcji newslettera, można zauważyć, że podanie informacji o polityce bezpieczeństwa oraz dodanie przycisku pozwalającego wypisać się z subskrypcji zwiększają ilość subskrypcji. Internauci czują się bezpiecznie, wiedząc, że będą mogli łatwo zrezygnować z otrzymywania newslettera.

Konieczne jest także opublikowanie regulaminu sklepu oraz podanie wszystkich wymaganych prawem informacji (informacje o firmie, prawo do zwrotu towaru). 

Rozważyłbym także umieszczenie sklepu w uznanych porównywarkach i katalogach. Strony te pozwalają nie tylko sprzedawać, ale i zbierać w sposób obiektywny oceny sklepu. Link do stron z opiniami o sklepie jest najlepszym dowodem na to, że nie mamy się czego wstydzić i że klienci mówią o nas dobrze.

W pewną sobotę mieliśmy sporą awarię sieci i padła nam część sprzętu. Gdyby nie komunikacja z partnerami z nextranet.pl na BLIP-ie, to pewnie dzisiaj byśmy mieli fatalny PR. Jednak korzystając z komunikacji na nextranet.blip.pl, publikowaliśmy na bieżąco newsy, co się dzieje, i ludzie byli bardzo spokojni. Wklejkę z BLIP-u umieściliśmy też na stronie — zaślepce na WWW (zamiast www.nexto.pl). Summa summarum sytuację przekuliśmy na swoją korzyść i mamy teraz lepszy PR wśród klientów niż przed awarią ;-). Można zresztą o tym poczytać na naszym forum: www.nextranet.pl/sprzedawcy/forum.xml?topic_id=1659.
Bartłomiej Roszkowski, Prezes Zarządu, NetPress Digital

Kiedy w maju 2001 roku została uruchomiona strona www.travelplanet.pl, użytkowników internetu było kilka razy mniej niż obecnie. A ci, co używali internetu, najczęściej korzystali z drogich łączy dial-up. Zaufanie do internetu było ograniczone, dlatego nasi pierwsi klienci chcieli koniecznie sprawdzić, jak to wygląda na miejscu. Przyjeżdżali do naszej siedziby, która nie była zupełnie przygotowana do obsługi klienta bezpośredniego. Nie przeszkadzało im to zupełnie i kupowali wycieczki. Zapewne chodziło o to, że udało im się znaleźć taką firmę, szczególnie w tak innowacyjnym medium jak internet. Takie poszukiwania wynikają z naszej natury, Polacy bardzo lubią wyszukiwać takie oferty „spod lady”. A my na tym korzystaliśmy.
Dawid Sadulski, Internet Manager, Travelplanet.pl SA


Wyszukiwarka


Tomasz Karwatka

Tomasz Karwatka

Optymalizacja sklepu

Informacje o nowościach

Nowe publikacje, case study i raporty.



Partnerzy:

  • Ideacto
  • helion.pl
  • 7point
  • cary
  • biznes 2.0