Pomiń łącza nawigacjiStrona główna > Kurs Usability > e-commerce > Jak zarabiać, gdy towar jest niedostępny?

Jak zarabiać, gdy towar jest niedostępny? - tomik99 2009-07-24 16:32:19

Niedostępność towaru irytuje kupujących i sprzedających. Jest najczęstszą przyczyną nieporozumień pomiędzy klientem a obsługą sklepu.

Na szczęście istnieje kilka sprawdzonych porad, które możesz wykorzystać. Przede wszystkim, gdy to tylko możliwe, informuj z wyprzedzeniem, że towar jest niedostępny. Bardzo zniechęca do zakupów, gdy klient dowiaduje się o nieodstępności towaru w momencie finalizowania zamówienia.

Jeśli przyjmujesz zamówienia na towar aktualnie niedostępny (tak robi większość sklepów), koniecznie informuj o czasie oczekiwania. Jeśli czas oczekiwania jest dłuższy niż dwa tygodnie, koniecznie daj możliwość anulowania transakcji. W zasadzie powinno się unikać jak ognia przyjmowania zamówień o czasie realizacji dłuższym niż dwa tygodnie. Jeśli okaże się, że klient nie chce czekać (moim zdaniem ma do tego pełne prawo), to tracimy nie tylko zysk, ale i prowizję z systemu płatności, koszt przelewu zwrotnego oraz czas obsługi zamówienia. W połączeniu z kosztem pozyskania zamówienia może okazać się, że jedno niezrealizowane zamówienie kosztuje nas 50 złotych lub więcej.

Jeśli klienta interesuje niedostępny towar, czasem lepszym rozwiązaniem może być zachęcenie go, by zostawił nam maila. Wyślemy do niego informację, gdy towar pojawi się w sprzedaży.

Trickiem, który stosuje mało sklepów, a wydaje się ciekawy, jest wysłanie do klienta fizycznej kartki z przeprosinami za długi czas oczekiwania i zapewnieniem, że jego paczka nadejdzie niebawem. Uwiarygodnia to sklep w oczach klienta i sprawia, że jest on skłonny czekać dłużej bez denerwowania się.


Wyszukiwarka


Tomasz Karwatka

Tomasz Karwatka

Optymalizacja sklepu

Informacje o nowościach

Nowe publikacje, case study i raporty.



Partnerzy:

  • Ideacto
  • helion.pl
  • 7point
  • cary
  • biznes 2.0