Pomiń łącza nawigacjiStrona główna > Kurs Usability > Badanie usability > Statystyki ruchu w serwisie

Statystyki ruchu w serwisie - tomik99 2009-07-24 16:33:05

Analiza statystyk ruchu jest zazwyczaj jednym z bogatszych źródeł wiedzy o użytkownikach. Dzięki niej poznać możemy wiele zachowań, i to w ujęciu ilościowym. Niestety, dane te mało mówią o tym, co dzieje się w głowach użytkowników. Wiemy, że użytkownicy odwiedzają daną podstronę serwisu, ale nie wiemy, dlaczego tak się dzieje. Z tego powodu, zawsze gdy to możliwe, należy odnosić analizy statystyk do obserwacji z testów z użytkownikami.

Interesujące będzie zaprogramowanie w serwisie w kluczowych miejscach liczników, zliczających zachowania konsumentów. Liczniki takie będą doskonałym uzupełnieniem standardowych statystyk. Niekiedy liczniki można oprzeć choćby na mechanizmach celów, znanych z Google Analytics.

Na rynku istnieje doskonały darmowy podręcznik opisujący wykorzystanie Google Analytics. Zamiast pisać to samo, polecam lekturę poradnika ze strony www.ittechnology.us/ebook-google-analytics/. Nie można zapominać też o ciekawych alternatywach dla statystyk Google (choćby www.7point.pl, z którymi współpracuję).

Tagi

  • Nie dodano jeszcze żadnych tagów

  • Wyszukiwarka


    Tomasz Karwatka

    Tomasz Karwatka

    Optymalizacja sklepu

    Informacje o nowościach

    Nowe publikacje, case study i raporty.



    Partnerzy:

    • Ideacto
    • helion.pl
    • 7point
    • cary
    • biznes 2.0