Pomiń łącza nawigacjiStrona główna > Kurs Usability > Badanie usability > Dlaczego należy badać i testować?

Dlaczego należy badać i testować? - tomik99 2009-07-24 16:33:02

Teoria testowania mówi o tym, że projektant czy twórca nie jest w stanie spojrzeć na produkt oczami jego użytkownika. Nie jest też mentalnie w stanie dostrzec wielu błędów. Celem projektanta jest tworzenie projektu, skończenie go. W tym stanie emocjonalnym bardzo trudno jest zobaczyć nieodciągnięcia projektu.

Najlepsi projektanci interakcji mają oczywiście wiele intuicji, ale dużą część tej intuicji nabyli poprzez testowania reakcji użytkowników na ich prototypy. Niezależnie od doświadczenia i intuicji zawsze jest coś, czego nie zobaczysz, dopóki nie przeprowadzisz testów.

Prawdą jest także, że im częściej prowadzi się testowanie, tym mniejsze koszty wdrożenia. Po prostu większość błędów zostaje wykrytych i usuniętych na wczesnych etapach.

Trzeba również pamiętać, że konieczność zatrudnienia reprezentatywnej grupy użytkowników nie jest tak istotna, jak mogłoby się wydawać. Większość osób w ten sam sposób postrzega serwisy WWW i ma podobne problemy.

Tagi

  • Nie dodano jeszcze żadnych tagów

  • Wyszukiwarka


    Tomasz Karwatka

    Tomasz Karwatka

    Optymalizacja sklepu

    Informacje o nowościach

    Nowe publikacje, case study i raporty.



    Partnerzy:

    • Ideacto
    • helion.pl
    • 7point
    • cary
    • biznes 2.0